Warner Bros. Discovery sikrer eksklusive Wimbledon-rettigheter i Norge

30 mai 2024

Gjennom en ny langsiktig avtale forlenger Warner Bros. Discovery rettighetene til å vise Wimbledon, en av verdens mest prestisjetunge tennisturneringer, eksklusivt på sine kanaler og plattformer.

Samarbeidet med The All England Lawn Tennis Club betyr at samtlige av de fire Grand Slam-turneringene fremdeles vil sendes på Eurosport i Norge. Alle kampene kan også strømmes på Max, Warner Bros. Discoverys nye strømmetjeneste. Selskapet har fra før rettighetene til Australian Open, Roland-Garros og US Open. OL-tennisen, som i 2024 skal spilles på legendariske Roland-Garros under Paris-lekene, sendes også på Warner Bros. Discoverys kanaler og plattformer.

– Vår live tennis-portefølje inkluderer de største begivenhetene i sporten. Vi gleder oss over å kunne tilby bred Grand Slam-dekning til et stadig økende publikum over hele Europa. Vi er glade for å forlenge vårt partnerskap med All England Club, slik at vi kan fortsette å investere i TV-dekningen, og gjøre den enda mer innovativ og engasjerende for tennisfansen, sier Trojan Paillot, SVP Sports Rights Acquisitions and Syndications hos Warner Bros. Discovery Sports Europe.

– Vi har en utrolig tennissommer foran oss og vi ser fram til å tilby tennisfans alle kampene fra alle Grand Slams, og ikke minst fra de kommende olympiske leker, som også vil være en del av dette storslagne tennisåret, sier Trojan Paillot.

Wimbledon-turneringen begynner med kvalifiseringsrundene fra mandag 24. juni. Den eneste Grand Slam-turneringen på gress er en del av Warner Bros. Discoverys spektakulære sportssommer, som inkluderer 5000 timer med direktesendt innhold fra et bredt spekter av idretter, blant annet hvert minutt av de olympiske leker i Paris 2024.

Avtalen omfatter også Sverige, Belgia, Bulgaria, Tsjekkia, Finland, Ungarn, Island, Nederland, Romania og Slovakia.

Max ble tilgjengelig i Norden 21. mai, og strømmetjenesten samler innhold fra HBO Max, discovery+ og Eurosport i én tjeneste.

Marianne Aambø

PR & Communications Manager Norway