Se Dune: Part Two på Max fra 21. mai

15 mai 2024

Den kritikerroste og storslåtte oppfølgeren fra Frank Herberts univers kan strømmes på Max fra 21. mai.

SE TRAILEREN TIL DUNE: PART TWO HER

Sagaen fortsetter – den prisbelønte filmskaperen Denis Villeneuve gir oss Dune: Part Two, neste kapittel i Frank Herbert's bejublede roman Dune, med et stjernelag av internasjonale skuespillere på rollelisten. Filmen, fra Warner Bros. Pictures og Legendary Pictures, er den etterlengtede oppfølgeren til den seks ganger Oscar-belønte Dune: Part One fra 2021.

I Dune: Part Two forenes Paul Atreides (Timothée Chalamet) med Chani (Zendaya) og frimenene. Paul søker hevn mot de som ødela familien hans og står ovenfor et valg mellom sitt livs kjærlighet og universets skjebne. Han er villig til å gjøre hva som helst for å forhindre en forferdelig fremtid som bare han kan forutse.

Dune: Part Two ble hyllet av både norsk og internasjonal presse da den hadde premiere. Filmen fikk terningkast seks av en rekke norske medier, som Dagsavisen, Stavanger Aftenblad og 730.no, og ble blant annet omtalt som "en triumf av en film" (Aftenposten).

Både nye og returnerende stjerner er å se på rollelisten i Dune: Part Two. I tillegg til Chalamet (Wonka) og Zendaya (Euphoria), ser vi Rebecca Ferguson (Mission: Impossible - Dead Reckoning), Oscar-nominerte Josh Brolin (Avengers-filmene), Oscar-nominerte Austin Butler (Elvis), Oscar-nominerte Florence Pugh (Don't Worry Darling), Dave Bautista (Guardians of the Galaxy-filmene), Oscar-belønte Christopher Walken (The Deer Hunter), og Léa Seydoux (Crimes of the Future). Svenske Stellan Skarsgård (Mamma Mia!-filmene) og Oscar-belønte Javier Bardem (No Country for Old Men) returnerer i sine roller fra forløperen, og Oscar-nominerte Charlotte Rampling (45 Years) slutter seg til rollelisten.

Dune: Part Two kan strømmes på Max fra 21. mai.

Dune: Part One kan strømmes på HBO Max nå og på Max fra lanseringsdagen 21. mai.

Les mer om Warner Bros. Discoverys nye strømmetjeneste Max her.

Celine Ryel

Max, MILF of Norway, Sinnasnekker'n, Neste sommer, Naked Attraction Norge, Insider, Skinnet bedrar