Skip to main content

Rekordtall for TVNorge og Max under OL

13 august 2024

Under OL i Paris 2024 har over 3 millioner seere vært innom Warner Bros. Discoverys lineære kanaler, og den nye strømmetjenesten Max hatt rekordhøy seing sammenlignet med det som ble strømmet under lekene i Tokyo. 

Mer enn tre ganger så mange timer OL-innhold ble strømmet på Max som under Tokyo-OL, og topp fem-lista på TVNorge er mer sett enn noe av det som ble vist under Tokyo-OL. 

– De Olympiske leker i Paris 2024 har fått en fantastisk mottakelse. TVNorge har oppnådd rekorder både i seertall og andeler under et sommer-OL, og på Max har seerne kunnet følge alle de norske utøverne minutt for minutt på veien mot etterlengtede medaljer. Nå har vi lagt bak oss 3800 timer direktesendt sport i fantastiske franske omgivelser og kan slå fast at sommerens største TV-begivenhet har vært intet mindre enn en sann suksesshistorie, sier Christina Sulebakk, Managing Director & EVP Nordics i Warner Bros. Discovery.  

TVNorge var største kommersielle kanal hver dag under hele OL med en total kommersiell andel, for lekene sett under ett, på 43 prosent. 10. august, dagen da Norge tok hele fem medaljer, var den kommersielle andelen på 61 prosent.  

Det er håndball som troner på seertoppen på TVNorge. Se topplisten over de fem mest sette sportsbegivenhetene under Paris-OL her:  

8. august: Håndball, Norge-Danmark, semifinale kvinner med 622 000 seere i snitt  

10. august: Håndball, Norge-Frankrike, finale kvinner med 593 000 seere i snitt 

6. august: Håndball, Norge – Brasil, kvartfinale kvinner med 457 000 seere i snitt  

25. juli: Håndball, Norge – Sverige, gruppespill kvinner 432 000 seere i snitt  

1. august: Håndball, Slovenia – Norge, gruppespill kvinner med 424 000 seere i snitt 

   

Rekorder over hele Europa
Warner Bros. Discovery oppnådde også rekordhøye seertall og enormt engasjement i resten av Europa. På et europeisk nivå ble det strømmet over 7 milliarder minutter på Max, seks ganger mer enn under OL i Tokyo. Antallet nye betalende abonnenter økte med 77 % sammenlignet med lekene i Tokyo.  

– Paris 2024 har overgått alle forventninger til fans og publikum så vel som for Max og Warner Bros. Discoverys strømmevirksomhet. Veksten vår innen strømming blir bare sterkere og sterkere, og vi har fortsatt nesten halvparten av det globale adresserbare markedet igjen. Gratulerer og takk til våre fantastiske partnere i Den internasjonale olympiske komité (IOC) og organisasjonskomiteen i Paris 2024 for spektakulære olympiske leker, sier JB Perrette, administrerende direktør og president, Global Streaming and Games, Warner Bros. Discovery. 

Kontakter

Marianne Aambø

PR & Communications Manager Norway

71° nord, Null stjerner, Alle mot alle, Kongen befaler