Med Kongen befaler og 71° nord er TVNorge kommersiell vinner i primetime
71° nord øker, og Kongen befaler leverer solid i sesongpremieren. Det gjør at TVNorge for tredje gang på en uke er større enn TV 2 i primetime, med en andel på 23,8 i den kommersielle målgruppen.
– Når målet er å levere fantastisk på underholdning og fortsatt være best på humor, og resultatet er andeler som det vi ser nå, er det lov å gå inn i helgen med planer om en liten feiring. 71° nord øker siden premieren, og Kongen befaler starter med høyere tall enn forrige høst. Jeg er utrolig stolt av alle, både foran og bak kamera, som bidrar til denne veksten, sier ansvarlig redaktør i TVNorge og programdirektør i Warner Bros. Discovery i Norge, Magnus Vatn.
Både fredag og søndag forrige uke, samt i går, var TVNorge største kommersielle TV-kanal i primetime. Torsdag fikk kanalen en andel på 23,8 prosent i målgruppen 25-59 og var største kommersielle kanal også i målgruppen 10-79. I såkalt «superprime», mellom klokken 20.30-22.29 var andelen på hele 30,1 prosent i 25-59, og TVNorge var større enn også NRK i den kommersielle målgruppen.
Kongen befaler hadde 160.000 seere i går, og en andel på 31 prosent i 25-29. 71° nord økte til 237.000 for gårsdagens sending.
– Vi har fortsatt noen kanoner å fyre av i høst, med blant annet Ungkaren, Kamikaze og Jaget som kommer som perler på en snor fremover. Og allerede i kveld er det premiere på humordramaet Knekt, og selvsagt nytt show fra gjengen i Norske talenter, så min feiring blir foran TV-skjermen, sier ansvarlig redaktør i TVNorge og programdirektør i Warner Bros. Discovery i Norge, Magnus Vatn.