Max er lansert og tilgjengelig i Norge og Europa
Norge er blant de første landene i Europa som gir abonnentene tilgang til Warner Bros. Discoverys nye strømmetjeneste Max, i dag 21. mai. Den norske serien MILF of Norway lanseres sammen med strømmetjenesten, og blir samtidig tilgjengelig for abonnenter i Norden og en rekke andre land i Europa.
Max er offisielt lansert og fra i dag tilgjengelig for abonnementer i 20 land over hele Norden, Spania og Sentral- og Øst-Europa. Blant landene som lanserer Max i dag er Norge, Sverige, Danmark, Finland, Andorra, Bulgaria, Kroatia, Tsjekkia, Ungarn, Moldova, Portugal, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia og Spania.
– Jeg er veldig begeistret over at Norge og resten av Norden er blant de første markedene i Europa som tilbyr Max. Jeg ser frem til at seerne skal få oppleve bredden av innhold som vi tilbyr på Max. Det er blitt lagt ned mye tid og hardt arbeid fra alle våre avdelinger, og det å se produktet lansert i dag gjør meg ekstremt stolt. Uansett humør eller anledning, Max har noe for enhver smak, sier Christina Sulebakk, Managing Director og Senior Vice President for Warner Bros. Discovery i Norden.
I dag, på lanseringsdagen, har det norske humordramaet MILF of Norway premiere på Max, og storfilmen Dune: Part Two er også tilgjengelig. Torsdag 23. mai kommer en ny sesong av Naked Attraction Norge, fra 26. mai kan sportsentusiaster følge Casper Ruud i Roland-Garros og 17. juni kommer den etterlengtede sesong 2 av HBO Originalserien House of the Dragon.
Andre titler som er tilgjengelige for strømming på Max er Warner Bros-filmer som Barbie, Wonka, Joker og filmer fra Harry Potter-franchisen, kritikerroste favoritter fra HBO Originalserier som The Last of Us, The White Lotus, Euphoria, True Detective: Night Country og The Sympathizer, Friends fra Warner Bros. TV, Discovery-titler som 90 Day Fiancé, Gold Rush og Naked and Afraid og ikke minst norske seerfavoritter som 71° nord, Kongen befaler og Neste sommer, alt samlet på ett sted.
Den nye strømmetjenesten samler innhold fra HBO Max, discovery+ og Eurosport i en ny app med optimaliserte funksjoner. I alle markeder hvor Max er tilgjengelig i Europa, vil Max være det eneste stedet å følge hvert øyeblikk, hver medalje, hver idrettsutøver og hvert lag under de kommende olympiske leker Paris 2024. OL i Paris 2024 er inkludert i alle abonnementspakker, slik at kunder får full tilgang til den største sportsbegivenheten i verden.
Betydelig milepæl
JB Perrette, CEO and President of Global Streaming & Games at Warner Bros. Discovery, sier dette om lanseringen i Europa:
– I dag er en betydelig milepæl i utrullingen av Max. Max tilbyr en utrolig bredde og et mangfold av underholdning fra våre merkevarer og TV-kanaler som HBO, Discovery, Warner Bros., DC, Eurosport, TLC. Med lanseringer i over halvparten av de globale markedene fortsatt foran oss, er dette bare begynnelsen på neste kapittel for oss, sier JB Perette.
Gerhard Zeiler, President of International hos Warner Bros. Discovery, legger til:
– Enten det er storfilmer, TV-drama, underholdningsprogrammer eller spennende sport, leverer Max den ultimate seeropplevelsen til abonnentene i Europa. Vår nye app tilbyr forbedret personalisering som gjør det enklere og raskere å se favorittene dine fra Warner Bros. Discovery. Med tre ulike abonnementspakker samt et sportstillegg, utvidet enhetskompatibilitet og hundrevis av distribusjonspartnerskap med de største tilknyttede selskapene i regionen, har det aldri vært enklere å se innhold i verdensklasse, sier Gerhard Zeiler.
Tre ulike abonnementspakker
For å komme i gang kan abonnenter velge mellom en av tre abonnementspakker samt et sportstillegg. Basis med reklame gir abonnenter tilgang til Max til en lavere pris med annonser og muligheten til å strømme innhold på to enheter samtidig. Standard-abonnementet lar brukere se opptil 30 nedlastinger uten nett og Premium-abonnementet tillater opptil 100 nedlastinger (begrensninger gjelder), og 4K-oppløsning og Dolby Atmos-lyd (hvis tilgjengelig). Et tillegg for Sport gir brukere tilgang til store internasjonale og europeiske sportsarrangementer, inkludert Grand Slams, Grand Tours og PGA Tour. Alle pakker tilbyr full HD-oppløsning.
Basis med reklame-pakken blir først tilgjengelig i ni europeiske land: Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederland, Romania, Polen, Frankrike og Belgia, før den utvides til andre. For mer informasjon om priser og ulike abonnementer se her.
Max er tilgjengelig på enheter og plattformer i hele Europa, som smart-TV-er fra Samsung, LG og Android TV™, via strømmeenheter som Apple TV og Google Chromecast™, spillkonsoller (PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox One og Xbox Series X|S), mobil og nettbrett (iPhone, iPad, iPod touch og Android™), og online på Max.com. Max er også tilgjengelig gjennom utvalgte TV-distribusjonspartnere i hvert land.
Kunder kan betale via store leverandører som VISA, Mastercard, Amex og PayPal og via kjøp i apper i store markeder (Apple App Store, Google Play Store og Samsung Checkout).
Dagens lansering følger Warner Bros. Discoverys vellykkede lanseringer av Max i USA, Latin-Amerika og Karibia. Den 11. juni lanseres Max i Frankrike og Polen. En ny og forbedret HBO Max lanseres i Nederland samme dag, og fra 1. juli i Belgia. Innen juli vil Max være tilgjengelig i 25 land i Europa og 65 land og territorier over hele verden. Max kommer til land i sentrale Sørøst-Asia senere i år.
Kontakter
Marianne Aambø
PR & Communications Manager Norway71° nord, Null stjerner, Alle mot alle, Kongen befaler