Flere rømlinger i Jaget

27 september 2023

Märtha Louise, Vegard Harm og de andre kjendisene som skal leke gjemsel med profesjonelle etterforskere i hælene, får nå konkurranse. Agnete Husebye og Trine Lise Olsen skal halvveis i sesongen også prøve å flykte fra Johnny Brenna og jegerne hans i Jaget, som har premiere på TVNorge søndag 1. oktober.

Tidligere i år ble det kjent at fire kjendispar skal få kjenne hvordan det er å være på rømmen i 10 dager, med den kjente etterforskningsledere Johnny Brenna og hans jegere på sporet etter dem. Halvveis i sesongen får imidlertid jeger-teamet en ekstra utfordring, når Trine Lise Olsen og Agnete Husebye gir dem et femte kjendispar å snuse opp.

– Vi har med oss en av Norges mest erfarne politispanere som etterforskningsleder i Jaget, og vi kunne ikke gjøre det altfor lett for Jonny Brenna og teamet hans. Vi lot dem bli litt varme i trøya, og så la vi forholdene til rette for at radarparet Trine Lise Olsen og Agnete Husebye også kunne få sitt storslagne fluktforsøk fra Drammen fengsel, sier Magnus Vatn, programdirektør i TVNorge og Warner Bros. Discovery.

YouTuber Agnete Husebye og komiker Trine Lise Olsen er allerede godt kjent med hverandre fra deltakelsen i første sesong av 16 ukers helvete, men får både nerver og vennskap satt på prøve i Jaget.

–  Dette er noe av det villeste jeg har vært med på, jeg har aldri krangla og stressa så mye i hele mitt liv. Etterforskerne får kjørt seg litt de også, når vi plutselig dukker opp, sier Agnete Husebye.

Paranoia og stress
I Jaget må parene må holde seg på rømmen i ti dager, mens jegerne puster dem i nakken gjennom hele flukten. Deltakerne har begrensede midler, og de legger igjen elektroniske spor hver gang de tar ut penger, slår på mobiltelefonen eller kjører på motorveien. De kan få hjelp av venner og familie, men jegerne har mulighet til å foreta avhør av alle i kjendisenes omgangskrets. Jegerne har også tilgang til overvåkningskameraer, mobiltrafikk, kortbruk og andre spor deltakerne kan etterlate seg. For Trine Lise Olsen frister ikke deltakelsen til en kriminell karriere.

– Jeg skal aldri gjøre noe ulovlig som gjør at jeg må være på flukt igjen. En sånn paranoia og stress som jeg følte i denne innspillingen vil jeg ikke klare å leve med, sier Trine Lise Olsen.

Deltakerparene som skal prøve seg som rømlinger er forfatter og skuespiller Tinashe Williamson og Märtha Louise, programleder Petter Schjerven og tidligere langrennsløper Odd-Bjørn Hjelmeseth, programlederne Morten Hegseth og Vegard Harm, artist Petter Katastrofe og programleder Christine Dancke og YouTuber Agnete Husebye og komiker Trine Lise Olsen.

Jaget har premiere på TVNorge søndag 1. oktober kl. 21.30.
Pressetreff og premierefest for Jaget gjennomføres onsdag 27. september kl. 18.00.
Ta kontakt med ola-magnus.svihus@wbd.com, hvis dette er noe dere ønsker å dekke.

Ola-Magnus Svihus

Norske talenter, ELSE!, Jaget, Ex on the Beach Norge, Naked attraction, 16 ukers helvete, Gift ved f...