Else + Tommy = sant

22 mai 2024

TV-seerne hadde et sterkt ønske om å få se bryllupet til Else Kåss Furuseth og Tommy Johansen, og TVNorge lager nå den enkeltstående dokumentaren Else + Tommy = sant.  Dokumentaren byr på unike bilder og intervjuer, og kommer på TVNorge og den nye strømmetjenesten Max 30. mai.

I november booket Else Kåss Furuseth bryllupslokaler i Oslo Spektrum, og 20. april skulle hun gifte seg, men hun hadde ennå ikke funnet brudgommen. I hele vår har hun datet forskjellige menn, som ble vist i et eget segment i TVNorge-talkshowet ELSE! Bryllupet selv ble derimot ikke vist på TV, noe som har ført til kritikk fra skuffede seere som ønsket å se både hvem valget falt på, og hvordan bryllupet ble. I pur glede over to menneskers kjærlighet til hverandre, kommer nå en enkeltstående dokumentar på TVNorge og den nye strømmetjenesten Max. Der forteller Else Kåss Furuseth og Tommy Johansen om hvordan følelsene oppstod, veien til bryllupet og livet etterpå.

– Det har nærmest vært et folkekrav om å få se bryllupet og ta del i den vakre vielsen mellom de to. Vi har tatt til oss tilbakemeldingene vi har fått fra publikum i etterkant av bryllupseventet. Produksjonsselskapet Monkberry produserer nå en enkeltstående spesial-episode, sier Magnus Vatn, programdirektør i Warner Bros. Discovery og ansvarlig redaktør i TVNorge.

Eksklusivt intervju
Bryllupet mellom Else og Tommy var en storslått affære i Oslo Spektrum, med Bjørn Eidsvåg som seremonimester, musikalske nummer fra store, norske artister og humorinnslag fra noen av Norges fremste komikere. Dokumentaren byr derimot på mer enn bare vielsen.

– I Else + Tommy = sant har vi selvsagt satt oss ned sammen med hovedpersonene selv. Der forteller de hvordan det var å gifte seg foran 7.500 publikummere, hvordan de falt for hverandre, og om gleden i å dele hverdagene som mann og kone, sier Magnus Vatn.

– For dem som var til stede i Oslo Spektrum var det liten tvil om brudeparets følelser for hverandre, og jeg tror ikke det var et tørt øye i publikum da de fremførte sine taler for hverandre. Nå gleder vi oss til å gi hele Norge muligheten til å se dette med egne øyne, sier Magnus Vatn.

Else + Tommy = sant kommer på TVNorge og den nye strømmetjenesten Max 30. mai.

Ola-Magnus Svihus

Norske talenter, ELSE!, Jaget, Ex on the Beach Norge, 16 ukers helvete, Gift ved første blikk, Grens...