Disse skal kjempe om å bli Norges tøffeste kjendis

16 mai 2024

Anna Anka, Espen Nakstad, Carina Olset Hovda og Bernt Hulsker er blant kjendisene som skal overta stafettpinnen i høstens sesong av 71° nord – Norges tøffeste kjendis, når de bytter ut rød løper med svart løype.

Disse tolv kjendisene skal kjempe om seieren:

Anna Anka (TV-profil og Hollywoodfrue), Myra (artist), Carina Olset Hovda (programleder og journalist), Ane Farstad (tidligere skøyteløper), Tonje Frigstad (programleder), Malin Nesvoll (influenser), Bernt Hulsker (tidligere fotballspiller og programleder), Henrik Borg (tidligere Ex on the Beach-deltaker og influenser), Gaute Grøtta Grav (kommunikasjonssjef), Vidar Magnussen (skuespiller), Espen Nakstad (lege og forfatter), Espen Abrahamsen (standup-komiker og tidligere ishockeyspiller).

Den nye sesongen av 71° nord – Norges tøffeste kjendis kommer på skjermen til høsten og feirer med det 25 år på norske TV-skjermer. Den første sesongen av 71° nord hadde premiere høsten 1999.

Programleder Tom Stiansen, har vært med i hele 34 sesonger og har ingenting å utsette på jubileumssesongen.

– Tvert imot! Den er fullstappet med fantastiske turer og opplevelser som vanlig, og med denne fantastiske gjengen med deltakere byr den også på masse humor, noe drama og ganske så mange ut av komfort sonen-øyeblikk. Det er bare å glede seg, sier Tom Stiansen.

En liten jubileumstvist
Stiansen kan røpe at det blir flere overraskelser i den nye sesongen, men han holder kortene tett til brystet foreløpig.

– Én ting kan jeg røpe. Den oppmerksomme seer vil kanskje legge merke til at vi lanserer tolv kjendiser i dag, og ikke ti, som vi pleier. To av deltakerne, Espen Nakstad og Espen Abrahamsen, blir holdt hemmelig for de andre ti deltakerne helt i begynnelsen, og sendes inn som en overraskelse i starten av første etappe. Der blir de introdusert som fullverdige deltakere på lik linje som de ti andre, forteller Stiansen.

Flaggskip som stadig leverer
– 71° nord leverer fortsatt utrolig godt etter 25 år på skjermen. Programmet har vært – og er fortsatt – veldig viktig for oss, og vi er stolte av å ha utviklet det selv, sammen med våre venner i Nordisk Banijay. 71° nord er blitt en del av DNA-et vårt og kan med rette kalles for et lite, norsk TV-eventyr.Det har vi all grunn til å være stolte av, sier Magnus Vatn, programdirektør i Warner Bros. Discovery og ansvarlig redaktør for TVNorge.

– Vi har stor tro på at denne gjengen med deltakere vil gi oss god og underholdende TV og vi er veldig fornøyde med at et så fint knippe kjendiser vil være med oss på tur. I kjent 71° nord-stil vil de skubbes ut av komfortsonen og få bryne seg på ekstremøvelser i vårt langstrakte land, sier, Vatn.

Siden 1999 er det produsert til sammen 41 sesonger av 71° nord, som gjør realityserien til verdens lengstlevende.

Marianne Aambø

PR & Communications Manager Norway